Mirjana Zdravković (1937‒2021), nekadašnja solistkinja baleta prestoničkog Narodnog pozorišta, koreograf, kritičarka, teoretičarka igre, hroničarka, teatrološkinja, prevodilac, preminula je prekjuče u 84. godini u Beogradu, kako je saopštilo Udruženje baletskih umetnika Srbije (UBUS).
Od kraja pedesetih do 1982. godine bila je solista baleta Narodnog pozorišta u Beogradu, ostvarivši istaknute uloge, a gostovala je na turnejama i studijski je boravila u Francuskoj šest puta, Italiji, Belgiji – kod Morisa Bežara. Posle završetka igračke karijere, pisala je baletske kritike i studije o Beogradskom baletu u brojnim domaćim listovima. Radila je kao koreograf negujući savremen izraz.
Završila je istovremeno baletsku školu „Lujo Davičo” i Drugu žensku gimnaziju u Beogradu. Tokom školovanja, znanja i veštine klasičnog baleta je upijala od Milorada Jovanovića, Smilje Mojić, Tamare Polonske, ali i odličnih predavača Mage Magazinović, kao i Sonje Dojčinović. U detinjstvu uzori su joj bili Duška Sifnios, Mira Sanjina, Milorad Mišković. Igrajući u stalnom angažmanu nacionalnog teatra, diplomirala je istovremeno i na Katedri za francuski jezik i književnost.
Autorka je značajne knjige „Telo sanja”, u kojoj su sakupljene njene najznačajnije kritike i eseji o umetničkoj igri. Napisala je tri studije o koreografskom delu Dimitrija Parlića, jednu o Veri Kostić i više studija o beogradskom baletu i teatarskoj problematici.
Od 1974. godine bavi se i prevođenjem sa francuskog jezika. Prevela je nekoliko filozofskih knjiga. Kao saradnik Opšte srpske enciklopedije (u pripremi, u izdanju SANU i Matice srpske), pripremala je jedinice Baletska kritika kod nas (1910‒2008) i Avangarda u Srbiji (1910‒1940) i tekstove za Leksikon baleta (izdanje SANU i Matica srpska,)
Dobitnica je Povelje i Zlatne plakete Baleta Narodnog pozorišta u Beogradu i Nagrade za životno delo za 2012. UBUS-a.
Biljana Lijeskić